פצועים בינוני וקל בפיגוע דקירה בירושלים

בנצי לייזרוביץ No Comments on פצועים בינוני וקל בפיגוע דקירה בירושלים

גברן כבן 50 נפצע באורח בינוני ונער כבן 17 באורח קל בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. המשטרה עצרה את המחבל, בן 17 ממזרח העיר. חובש מד"א סיפר: "המפכ"ל היה במקום וסייע לי לחבוש את הפצוע"

צילום: דוברות המשטרה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פיגוע דקירה בסמוך לשער יפו בירושלים: לפני זמן קצר, מחבל דקר אזרח באמצעות סכין קצבים בטיילת שער יפו בירושלים. הוא נתפס ע״י שוטרי מחוז ירושלים שרדפו אחריו ועצרו אותו. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום. מפכ״ל המשטרה וממ״ז ירושלים בזירה.

צוותי מד"א ואיחוד הצלה העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים הדסה בהר הצופים ושערי צדק בירושלים, 2 פצועים מדקירה, בהם: גבר בשנות ה-50 במצב קשה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון ונער כבן 17 (תייר) במצב קל עם פצע דקירה שטחי בבטן. ובנוסף אישה כבת 50 עם התקף חרדה.

חובש בכיר במד"א רפי הכהן שהיה באותו הזמן בשער יפו והבחין במתרחש רץ אל הפצוע והתחיל להעניק לו טיפול רפואי תוך שהוא מזניק כוחות, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי שהיה בסמוך הגיע לסייע בטיפול הרפואי הראשוני.

הכהן סיפר: "הייתי סמוך מאוד לשער יפו והבחנתי בהתרחשות, רצתי למקום וראיתי גבר כבן 50 יושב על המדרכה, מדמם, עם מספר פצעי דקירה. הזעקתי כוחות מד"א נוספים למקום ובמקביל הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים, מפכ"ל המשטרה שהיה בסמוך הגיע מהר מאוד וסייע לי לחבוש את הפצוע, כוחות של מד"א שהגיעו מהר פינו לבית החולים את הפצוע תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב והוא בהכרה מלאה. נער כבן 17 הגיע אלינו עם פציעה שטחית בבטן ולאחר בדיקה וטיפול ראשוני פינינו אותו במצב קל ובנוסף נפגע חרדה".

הפראמדיקים של מד"א אלעזר אגסי ואהרון שטיינמיץ וחובש רפואת חירום במד"א ברוך ויסמן סיפרו: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו את הגבר שוכב על המדרכה כשהוא בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב".

ד״ר אסף קידר, מנהל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, עדכן כי הפצוע בן ה-56 אשר פונה על ידי מד״א עם דקירות בפלג גופו העליון, נמצא בהכרה מלאה ומצבו מוגדר ככל הנראה בינוני.

החשוד בפיגוע הדקירה, בן 17 תושב מזרח ירושלים, נעצר כאמור בסמוך לזירת הפיגוע ע״י מאבטחים ושוטרים של מחוז ירושלים ונלקח לחקירה. הסכין עמה ביצע את הפיגוע נתפסה ע״י המשטרה.

בדקות אלו מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן מקיים הערכת מצב בזירת הפיגוע והטיל את חקירתו על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "שולח איחולי החלמה ומתפלל יחד עם כל עם ישראל להחלמת הפצוע מפיגוע הדקירה בשער יפו – בדיוק בשביל מקרים כאלו אני נלחם בתקופה האחרונה לשנות את תנאי המחבלים בבתי הכלא, ברגע שמחבל ידע לפני שהוא יוצא לבצע פיגוע שהוא הולך לסבול בכלא, הוא יחשוב פעמיים לפני".



0 תגובות